2 Mart 2014 Pazar

içi kalpli kek

merhabalar

cuma günü uzun zamandır görmediğim arkadaşlarım bizi ziyarete geldi. çok keyifli bir gün geçirdim. uzun zamandır görüşememiştik hasret giderdik. özlemişim onları iyi ki geldiler. bugün paylaşacağım tarifi de sevgili arkadaşım Meltem'den aldım. denemek için bugün sabah fırsat buldum. kahvaltı hazırlarken bir taraftan da keki hazırladım. kekin içinden sürpriz kalpler çıkıyor. yapımı kolay ama görüntüsü çok şık umarım sizde beğenirsiniz. işte malzeme listesi;

malzemeler;

kakaolu kek için;

3 yumurta
1 çay bardağı şeker
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı süt
2 çay fincanı un
3 yemek kaşığı kakao (tepeleme)
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

vanilyalı kek için;

3 yumurta
1 çay bardağı şeker
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı süt
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2 çay fincanı un

yapılışı;

ilk önce kakaolu kek yapılır. bunun için yumurta ve şekeri çırpın. üzerine sıvı yağ ve süt eklenir, karıştırılır. üzerine kakao, kabartma tozu, vanilya ve un eklenir,  karıştırılır. yağlanmış buton kek kalıbına karışımı dökün. 180 derecede 40 -45 dakika pişirin. pişen keki soğuyunca kalıptan çıkarın. eşit şekilde dilimleyin. kek dilimlerinin ortasından kalpli kalıpla keserek kalp şeklini elde edin. daha sonra yağlanmış buton kek kalıbının ortasına elde ettiğiniz kalpleri sırayla dizin. daha sonra vanilyalı keki aynı kakaolu kek gibi hazırlayıp, kalpli kekleri dizdiğiniz kek kalıbının üzerine dökün. 180 derecede 40 - 45 dakika pişirin. soğuyan keki kalıptan çıkarıp, dilimleyin.
afiyet olsun


not: ben çay bardağı olarak aida model büyük boy çay bardağı kullandım


 
görüntüsü gerçekten çok şık oldu ne dersiniz??
 
 
 
 
 
siz isterseniz içini sade dışını kakaolu yapabilirsiniz. ya da içini gıda boyası kullanarak kırmızı kalp yapabilirsiniz.
 
tarif için arkadaşıma çok teşekkür ederim :)))
 
denemeniz dileğiyle
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder