12 Mart 2013 Salı

etli nohut yemeği

herkese merhaba

biliyorum bu aralar blogumu birazcık ihmal ettim...ama gerçekten çok haklı sebeplerim var..okul,dersler,ödevler..derken bir koşturmaca bir telaş mutfağa girip yeni tarifler deneyemedim.en kısa zamanda telafi edeceğim :))
bugün sizlere herkesin severek yediği bir yemek paylaşacağım..etli nohut yemeği.ben sebze yemeklerini etli,kıymalı sevmiyorum.eti et olarak yemeği tercih ediyorum ama bakliyat yemeklerine gelince etsiz düşünemiyorum.işte benim etli nohut yemeği tarifim;

malzemeler;

250 gr.dana kuşbaşı
2 su bardağı nohut
1 adet soğan
4-5 diş sarımsak
1 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı biber salçası
3-4 adet sivri biber
tuz,karabiber,pulbiber
su

yapılışı;
1 gece önceden nohut ıslatılır,ertesi gün haşlanır.ayrı bir tencerede kuşbaşı etler suyunu çekene kadar pişirilir.suyunu çeken etlerin üzerine yemeklik doğranmış soğan,sarımsak ve biberler eklenir biraz sıvıyağ konulup kavrulur.bu arada ben yazdan alıp doğrayıp dondurucuya koyduğum biberleri kullandım hamarat insanın hali başka olurmuş :)) kavrulan soğanların üzerine domates ve biber salçası eklenir biraz daha kavrulur.daha sonra üzerine  haşlanmış nohutlar eklenir,üzerine su eklenir tuz,karabiber ve pulbiber eklenir ve kaynamaya bırakılır.kaynayınca attı kısılır ve 10-15 dakika sonra yemeğimiz hazır.

afiyet olsun
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder