16 Mart 2013 Cumartesi

vişneli cheesecake

herkese merhaba
yağmurlu bir cumartesi gününe uyandık.ben çok severim böyle havaları belki de ekim doğumlu olduğum içindir.tam evde film izlemelik bir hava var..bugün sizlere çok lezzetli bir cheesecake tarifi vereceğim.bu cheesecake tarifini sevgili ablacımdan aldım.kendisine çook teşekkür ediyorum :))bu havalarda yanında bir fincan kahveyle çok iyi gider :)) işte tarifi;

malzemeler;

hamuru için;
1 yumurta
65 gr.tereyağı
1/2 su bardağı şeker
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 su bardağı un

kreması için;
1/2 süzme yoğurt
1/2 litre süt
1 paket vanilya puding
1 paket vanilya
1 limon suyu ve kabuğunun rendesi
1 yumurta
1 su bardağı şeker

vişne sosu için;
1 su bardağı çekirdekleri ayıklanmış vişne
1 çay bardağı su
1 çay bardağı şeker
1 yemek kaşığı (tepeleme)  mısır nişastası

yapılışı;
ilk önce kelepçeli kalıbın tabanına yağlı kağıt serilir ve kenarları tereyağı ile yağlanır.hamur malzemeleri bir kabın içinde alınır ve yoğurulur.elde edilen hamur kelepçeli kalıbın dibine bastırılarak döşenir.diğer taraftan krema malzemeleri başka bir kabın içine alınır ve mikser ile pürüzsüz bir karışım olana çırpılır.elde edilen krema kelepçeli kalıba dökülür.ve 170 derecelik fırında 1 saat pişirilir. daha sonra fırının derecesi 150'ye düşürülür ve 30 dakika daha pişirilir.toplam 1,5 saat pişen cheesecake yaklaşık 2 saat fırından çıkarılmadan,fırının içinde soğumaya bırakılır.soğuyan cheesecake 1 gece buzdolabında dinlendirilir.vişne sosu için bütün malzemeler tencereye alınır ve kaynayana kadar karıştırılır.kaynayan sosun altı kapatılır ve soğumaya bırakılır.vişne sos 1 gece buzdolabında dinlendirilmiş cheesecakein üzerine dökülerek servis yapılır.
afiyet olsun..
işte enfes cheesecake gerçekten çok hafif ve çok lezzetli oldu
deneyenlerden tam not aldı :))

 
cheesecake pişerken çatlamasın diye fırının alt kısmına fırına dayanıklı bir kase ile su koydum..
denemeniz dileğiyle :))
 
 

2 yorum:

  1. Uzun zamandır cheesecake yapmıyorum. Ve uzun zamandır "hadi yeniden yapsam" dedirtecek bir cheesecake görüntüsüne yeniden burada rastladım :)
    Ellerinize sağlık. Süzme yoğurtlu bir tarif uygulamamıştım hiç. Tek sorunu hazır pudinge ihtiyaç duyulması bu tarifte. Başka bir yolu yok mu acaba? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğenmenize çok sevindim Banu Hanım.. süzme yoğurtlu gerçekten çok hafif ve lezzetli oluyor.. denemenizi tavsiye ederim.. başka bir yolu var mı inanın bilmiyorum orijinal tarifi böyle :)) içinde hazır puding olduğu belli olmuyor zaten şimdiden afiyet olsun

      Sil